St.Martin – Francuski antili I deo

Ovo je mesto gde su noći obavijene satenom a dani ispunjeni suncem! Čarobno. Unosim vam malo topline u 2016 godini uz slike ovog nestvarno lepog ostrva. Leto u januaru.

Zašto baš Sveti Martin?

Zato što odiše francuskim šarmom, a opet daje anarhiju Amsterdama, toplotu Afrike a dušu Kariba. Pejzaži koji oduzimaju dah. Mirisi i ukusi su koji oslikavaju  Sveti Martin.

Ogulite sloj po sloj ovog primamljivog ostrva.

Vodim vas na avanturu.

Panorama ostrva ostavlja bez daha. Tirkizne, plave i zelene nijanse, onakve kakvu samo priroda može da stvori.

Beograd – Paris – St. Martin, sleteli smo. U gužvi taxista ispred aerodroma, u sred decembara, udahnula sam topao letnji vazduh, možda nekih 30 stepeni. Magično. Dolazim iz magle, zime i vetra, i ulazim u raj. Da, tako ja zamišljam raj. Smeštaju nas u mali kombi i voze putem koji sam po sebi je dovoljan da shvatite da je vaš odmor počeo.

Niz palmi koje se njišu na laganom vetru, sunce koje sija kroz grane, iako su jutarnji sati, znate da će dan biti vreo.

Prolazimo pored belih, ljubičastih, pastelno rozih, tirkiznih kućica, i za svaku mislim da je moja i da će sad vozač da stane. I svaku bih prihvatila da je moj smeštaj za sledećih 12 dana. Predivno. Dečica sa malim kikicama u kosi trčkaju po trotoaru, vidiš da su mokra i da  su upravo izašla iz toplog mora. Joj, jedva čekam da stignem.

Znak za Marigot je ispred nas, bližimo se!

Stajemo ispred velikih žutih vrata, kroz gusto grmlje se nadzire bazen, deca već uveliko skaču i kikoću se. Gusteri se sunčaju na kamenu.. da to je to. Stigla sam!

Vučem kofer, pun nepotrebnih gluposti, jer kad dodjes shvatiš da ti sem jednog bikinija, knjige i šorca – ne treba ništa!

Otvaramo vrata apartmana, brrrrr hladno! Klima uključena na 16, ledara! Nisam to očekivala ovako pospana posle 17 sati puta a vrućine spolja, ali makar me je razbudilo u sekundi.apartman

Slatka domaćica Titi nam objašnjava gde je šta, a nas dvoje se gledamo i čekamo kad će da otvori šalone da izletimo na plažu. Otvorila je terasu, a ispred nas topli žuti pesak, i tirkizno plavo more. Pogled koji ostavlja bukvalno bez daha. Privatna plaža metar od terase. Progutala sam knedlu, pomislila da ovako nešto, postoji samo u snu!

Kad je otišla, ne verujete kojom brzinom smo skinuli svoju zimsku garderobu u kojoj smo putovali i izleteli na plažu. Gazim u pesak, ček slika za instagram, da javim porodici da sam stigla, ali oni sad spavaju.. da, to je to pomerile se vremenske zone.  Jet leg počinje, već ga osećam, ali to sad nije važno. Važan je samo ovaj momenat, ova sekunda, ispunili smo svoj san.

Pesak, žut, neobičan, lepi se za telo, stopala, hm… nikad ovakav nisam videla, a mnogo sam putovala. Sagla se, uzela malo u ruku, da vidim kakav je, da osetim. To su sitno mirveljne školjke, pesak i kamenčići. Jako zanimljivo.

isred kućeDSCN5013

DSCN4979DSCN4984DSCN5001DSCN5007

DCIM100GOPROGOPR0147.

DCIM100GOPROGOPR0140.

DCIM100GOPROGOPR0198.

DCIM100GOPROGOPR0241.

DCIM100GOPROGOPR0248.

DSCN4967DSCN4953 DSCN4944

Vidi se, padala je kiša, još je mokro sve, a voda, topla i lepa. Ulazim i ne verujem da sam do juče nosila zimsku jaknu i kape. Sedim prvo i gledam u pučinu. Ne mogu da se saberem gde sam. Srce mi puno. Dodje mi da zaplačem, iskreno, miriše mi na detinjstvo, na Afriku u kojoj sam odrasla, na dane mog života u Adis Abebi. Vraća me kad je sve bilo tako jednostavno. Shvatam da i jeste, kad sedite ovako zaboravite na sve. I onda razumete svet oko vas. Zaranjam, i dugo dugo plivam.

Brda, kao da nas grle za dobrodošlicu. Ušuškani tako zelenilom, srećni, krećemo da istražujemo ovo magično mesto.

Moram priznati dosta mi je pomogao internet, našli smo najlepše francuske pekare, restorane sa kreolskom kuhinjom i pijacu koja živi sredom i subotom.  Njoj sam se baš radovala. Sveže voće, riba, začini i rum, ma sutra bih ovde ostala da živim zauvek!

Ostrvo je podeljeno na dve države na francuski deo, gde je glavni grad Marigot, i na holandski  sa glavnim gradom Philipsburg-om. Za obilazak ostrva, 40.km u krug, uzeli smo rentacar da nam olakša. Kako slučajno nešto ne bi propustili.

Ovo ostrvo zovu “the friendly island” ili druželjubivo ostrvo, kako god da se prevede, shvatićete zašto!

Ostavljam vas da uživate u ovim slikama i obećavam uskoro drugi deo blog posta, tu ću se zadržati na turi katamaranom, kozmetičkom shopingu i opisati još neka lepa mesta na ostrvu za vas.

Nadam se da sam uspela da vam prenesem bar malo atmosferu St.Martina!

Srećna svima 2016 Godina, sanjala sam tropsko ostrvo ispunila sam ga, morate verovati u svoje snove.